Sabtu, 12 Januari 2013

Sampai Suatu Hari Nanti


Bila sampai suatu hari nanti,
ada manusia akan lupa tentang ini,
tak suruh diingatkan,
tak minta didekatkan,
tak mahu dijadikan santapan.

Biar berseorangan.

Dan pada masa itu,
aku masih seperti selalu,
berdendang tanpa nyatakan lagu,
itu semua tentang aku,
tentang aku yang tak selalu mahu diteka,
tentang aku yang sentiasa mahu ceria katanya,
tentang pelbagai kata yang singgah diminda,
tentang cerita yang selalu di udara.

Dan itu tentang aku.

Pada setiap hari selepas itu,
aku masih seperti aku,
bukan sesiapa semenjak dulu,
bukan sesiapa sehingga sekarang.

Dan itu semestinya tentang aku.

Sampai bilapun aku masih seperti ini,
akan selalu seperti ini.

Kerana aku tetap menjadi seorang aku.



//Dengan izin-Nya.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan